פוסטים

דברים שכדאי לדעת על טיול ביפן

מדריך יפן
הנהלת האתר

הנהלת האתר

אין דבר מיוחד יותר מאשר לבקר ביעדים חדשים בהם לא ביקרנו ולגלות תרבויות שונות מהתרבות שאנו מכירים. מטיילים אשר טסים ליפן, מגלים ארץ של מסורות עתיקות וחידושים מודרניים, לצד תרבות מיוחדת במינה ששונה במהותה מהתרבות עליה גדלנו ואותה אנו מכירים.

לכן טיול ביפן זו חוויה מרתקת, וכדי להבטיח שהוא יתנהל בצורה חלקה וללא אי נעימויות, יש כמה דברים שכדאי לדעת, לפני שממריאים.

כבוד למסורת ולנימוס

ביפן שמים המון דגש על כבוד למסורת ולקודים של נימוס ומאוד חשוב שתגלו התחשבות ונימוס בכל אינטראקציה שאתם מקיימים. לפני שאתם טסים, כדאי שתכירו מנהגים יפניים בסיסיים כמו למשל להיות מודעים לכך שעליכם לחלוץ נעליים לפני שאתם נכנסים לבתים או למסעדות, או לקוד קידה בעת מפגש עם אנשים, שזו צורה נפוצה של ברכה, שכן לא נהוג להתחבק או ללחוץ ידיים ביפן.

הכירו ביטויים יפניים בסיסיים

למרות שבאזורים עירוניים המקומיים כן מדברים קצת אנגלית, היכרות עם כמה ביטויים יפניים בסיסיים יכולה לשפר את החוויה שלכם ולהפוך את האינטראקציות להרבה יותר זורמות. ביטויים כמו "שלום" (konnichiwa), "תודה" (arigatou gozaimasu), ו"סליחה" (sumimasen) יכולים בהחלט לעזור לכם.

תשלום במזומן בלבד

ביפן משתמשים בעיקר בכסף מזומן לביצוע עסקאות ולכן חשוב להמיר שקלים לין יפני, כדי שיהיה לכם כסף זמין ביד בכל מקום אליו תגיעו. יכול להיות שבערים גדולות ותיירותיות כן יקבלו כרטיסי אשראי, אך בעסקים קטנים ואזורים כפריים, יקבלו רק מזומן. תוכלו להמיר את הכסף שלכם למטבע יפני בשדות תעופה ותחנות רכבת מרכזיות.

אכילה עם מקלות אכילה (צ'ופסטיקס)

ביפן אוכלים עם מקלות אכילה ועליכם לשים לב שאתם יודעים כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה. ישנם כללי אכילה שחשוב להכיר כמו למשל לא לנופף במקלות באוויר או להצביע בעזרתם על אדם אחר. בנוסף, לא מומלץ לשפד אוכל בעזרת המקלות, או לנעוץ אותם במאכלים ולהשאיר אותם עומדים, שכן זהו מנהג המקושר ללוויות. אם אתם אוכלים מכלי משותף, הקפידו להגיש לעצמכם את האוכל עם הקצה העבה של המקלות ולא עם הקצה שאתם מכניסים לפה.

תחבורה ציבורית ביפן

אם אתם מתכננים לחקור כמה ערים ביפן, קנו כרטיס רכבת שמאפשר לכם לנסוע בצורה בלתי מוגבלת ברכבות, מה שיחסוך לכם כסף ויקל על ההתנהלות. באופן כללי ליפן יש את אחת ממערכות התחבורה הציבורית היעילות והמדויקות ביותר בעולם, הידועה באמינותה ומשלבת רכבות, רכבות תחתיות ואוטובוסים.

הכירו את תרבות המעיינות החמים ביפן (אונסן)

יפן מבורכת בהמון מעיינות חמים וזו הסיבה שסביב הטבילה בהם ישנה תרבות שלמה שעליכם להכיר אם אתם טסים ליפן, במיוחד כאשר הביקור במעיינות הפך למאוד פופולרי מבחינה תיירותית. היפנים הפכו את השהות באונסן למעין טקס, הדורש מכם לכבד כמה כללים. הרחצה במעיינות מופרדת לנשים וגברים, ולפני הכניסה למעיין עליכם להתפשט ולהניח את הבגדים מקופלים בתוך סלסלה, כאשר קודם כל מתרחצים היטב במרחצאות, ורק לאחר מכן טובלים במים החמים.

לא נהוג להשאיר טיפ

למרות שבמדינות מערביות רבות נהוג להשאיר טיפ במסעדות, ביפן לא נהוג לתת טיפ ומנהג זה אף נחשב לגס. ביפן נוהגים לספק שירות איכותי ומקצועי כסטנדרט, מה שמבחינתם לא דורש תשלום נוסף. גם אם זה מרגיש לכם לא נוח, כי בישראל נהוג להשאיר טיפ על שירות, אל תטרידו את עצמכם, ביפן אף אחד לא יכעס עליכם.

שמירה על בטיחות

יפן ידועה בשיעורי הפשיעה הנמוכים ובבטיחות הכללית שלה, לכן כמטיילים אתם יכולים לחקור ערים ואזורים כפריים בתחושת ביטחון. יחד עם זאת, תמיד כדאי לנקוט משנה זהירות ולפקוח עין על החפצים שלכם, במיוחד אם אתם מטיילים באזורים צפופים המועדים יותר לגניבות.

נימוסי צילום תמונות

תמיד בקשו רשות לפני שאתם מצלמים תמונות של אנשים, במיוחד באזורים כפריים או באזורים פחות תיירותיים. קחו בחשבון שבמקומות מסוימים, כמו למשל מוזיאונים או אתרי תרבות, עשויות להיות מגבלות צילום.

הגבלות עישון

ביפן יש תקנות עישון מאוד מחמירות, ולמעשה, העישון אסור במקומות ציבוריים רבים. אם אתם מעשנים, שימו לב לכך שישנם אזורי עישון ייעודיים במרחבים ציבוריים, שנמצאים לעיתים קרובות מחוץ לתחנות רכבת ובמקומות אחרים.

בתי מרקחת ותרופות

אצלנו יש כל מיני תרופות שניתן לרכוש ללא מרשם, אולם יכול להיות שביפן הדבר עשוי להיות שונה, וכדי לקנות תרופות שנמכרות אצלנו ללא מרשם, תצטרכו מרשם מרופא. לכן תמיד כדאי להביא אתכם מהארץ את כל התרופות הנחוצות לכם.

על ידי היכרות עם התרבות, תיהנו מחוויה בלתי נשכחת

טיפים אלו ואחרים אמורים לעזור לכם להתכונן לטיול שלכם ביפן מה שיעזור לכם להכיר יותר את הניואנסים התרבותיים, להימנע מאי נעימויות בשל חוסר ידע או מודעות וליהנות מכל החוויות העשירות שיש ליפן להציע!

כאשר אתם מכירים את המסורת ואת המנהגים, תוכלו ליהנות מהטיול, לאמץ את הייחודיות והתרבות המקומית וליצור זיכרונות מיוחדים שילוו אתכם לאורך זמן.

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מתכננים טיול מאורגן ליפן? מסע מאורגן בעקבות הקולינריה העשירה, ההיסטוריה המרתקת, המקדשים המרהיבים, הרי הגעש, הנופים המדהימים – בטיול ליפן.