פוסטים

יפן – המדריך המלא למטייל

הנהלת האתר

הנהלת האתר

                               הזמנת דילים ליפן               |               הזמנת טיולים מאורגנים ליפן

יפן (ביפנית: Nihon, Nihon-koku או Nippon), המכונה גם ״ארץ השמש העולה״ היא מדינת איים במזרח אסיה. יפן מגלמת שילוב יוצא דופן בין תרבות עתיקה בת אלפי שנים לבין קדמה ועתידנות. יפן של ימינו היא מעצמה כלכלית וטכנולוגית, ששומרת באדיקות על המסורת הייחודית שלה מימי קדם.

במדריך זה תמצאו את כל המידע שאתם צריכים על מנת לתכנן ולהפיק טיול ביפן עם כמה שיותר חוויות בלתי נשכחות בכמה שפחות כסף. תמצאו כאן מידע על אטרקציות וטיולים שתוכלו לשלב במהלך החופשה ביפן, על התרבות המקומית, על מזג האוויר, על דרכי ההתניידות ביפן ועוד.

עוד המלצות חשובות למטיילים ביפן

לקראת טיול ביפן תצטרכו לאתר ולרכוש כרטיסי טיסה ליפן. ההמלצה שלנו היא להשתמש במערכת יעילה ומוכרת המבצעת השוואת מחירי טיסות דרכה תוכלו למצוא כרטיסי טיסה ליפן במחירים משתלמים ולבצע ישירות את הרכישה. גם במהלך הטיול יתכן ותרצו להשתמש באופציה של טיסות פנים ביפן. במדריך שלנו מופיע מידע על שדות תעופה ביפן שמשרתים טיסות פנימיות, קווי טיסות פנים ביפן ויעדים שונים שהדרך הנוחה ביותר להגיע אליהם היא בעזרת טיסות פנים.

נושא נוסף שחשוב לדאוג לו לקראת הטיסה הוא ביטוח נסיעות ליפן. אתם מוזמנים לאתר את העסקה המתאימה ביותר עבורכם בעזרת המערכות המופיעות במדריך שלנו, ולהיעזר בטיפים לבחירת ביטוח נוסעים ליפן במחירים זולים ובאיכות טובה.

אם אתם מתכננים לבלות במהלך הטיול ביפן חלק גדול מזמנכם בערים גדולות, כמו אוסקה, או טוקיו, סביר להניח שתרצו ללמוד על תחבורה ציבורית ביפן – אוטובוסים ביפן, רכבות ביפן, מעבורות ביפן ועוד. קחו בחשבון, שלנסיעות בינעירוניות ארוכות, יתכן שתעדיפו את האופציה של השכרת רכב ביפן.

רוב הטיולים ביפן כוללים לפחות לילה או שניים בבירה, טוקיו. במדריכים שלנו בנושא מלונות מומלצים בטוקיו ומלונות זולים בטוקיו והוסטלים בטוקיו תוכלו למצוא רשימות לש מקומות אירוח בטוקיו בסגנונות וברמות דירוג מגוונים, שחוות הדעת שקיבלו ממבקרים ששהו בהם היו חיוביות והציונים שהעניקו להם הם גבוהים במיוחד.

כפי שבוודאי ידוע לכם, טיול ביפן, שהיא מהמדינות היקרות בעולם, עלול להיות עסק לא זול. אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך שלנו בנושא כסף ביפן, ולפני שאתם מצטיידים בין יפני לקראת הטיול, להכיר את האופציה של הזמנת ין יפני לנתב"ג – אופציה משתלמת ונוחה, שיכולה לחסוך לכם זמן וכסף.

עוד עניין שאנחנו ממליצים לטפל בו לפני הטיול ליפן הוא רכישת סים ליפן או eSim ליפן מחברה אמינה, שמציעה גם חבילות גלישה מותאמות לתיירים. במדריך שלנו תמצאו מספר חברות כאלה.

אם אתם רוצים לוותר על תכנון הטיול באופן עצמאי ומעדיפים לצאת לטיול מאורגן ביפן, קראו את המדריך שלנו בנושא, שבו ניתן לקרוא על חברות מומלצות המציעות טיולים מאורגנים לחו"ל.

במדריך בנושא אוכל ביפן תמצאו את כל המידע הדרוש לתכנון טיול קולינרי ביפן: אטרקציות קולינריות מומלצות ביפן, שמירה על כשרות ביפן, אוכל יפני לטבעונים וצמחונים ועוד. אם אתם מתכוונים לחקור את הקולינריה היפנית בבירה, טוקיו, אתם מוזמנים לקרוא גם את המדריך הספציפי בנושא אוכל בטוקיו.

כלי שימושי שתוכלו להיעזר בו על מנת לתכנן טיול ביפן בצורה נוחה הוא מפת יפן בעברית למטייל הישראלי.

אם אתם מתכננים טיול משפחתי ביפן, אנחנו ממליצים לקרוא את המדריך המלא ליפן עם ילדים, בו תמצאו פעילויות ואטרקציות ייעודיות למשפחות עם ילדים.

פעילויות ואטרקציות ביפן

יפן היא מדינה מתוירת מאוד עם שפע של אטרקציות ופעילויות בלתי נשכחות. יש פעילויות ייחודיות ליפן שמציגות את התרבות היפנית הקסומה, כמו למשל סיור במקדשי שינטו, טקסי תה מסורתיים, שיעורי סמוראי, סדנאות קליגרפיה של הכתב המקומי, סדנאות סושי וכדומה. בנוסף, ניתן למצוא ביפן גם פעילויות ואטרקציות המתאימות לכל המשפחה, כמו פארקי שעשועים מרהיבים, אתרי טבע קסומים, סיורים עירוניים ועוד.

ריכזנו עבורכם כמה מהפעילויות והאטרקציות שתוכלו לשלב בטיול ביפן. למידע נוסף ולהזמנת הפעילויות השונות תוכלו ללחוץ על הקישורים המופיעים בהמשך.

אטרקציות תיירותיות בטוקיו

סיור פרטי עם מדריך דובר אנגלית באתרים המרכזיים של טוקיו

מדובר בסיור מותאם במיוחד עבורכם, שאורך כ-10 שעות, העובר דרך האתרים האייקוניים ביותר של טוקיו התוססת. סיור פרטי זה עובר דרך הפנינים האורבניות של טוקיו, כולל הארמון הקיסרי, גינזה, מגדל טוקיו וגבעות רופונגי.

בחירה בסיור פרטי מאפשרת לכם לקבל שחוויה המותאמת לתחומי העניין שלכם ולקצב שמתאים לכם. תוכלו לבלות יותר זמן במקומות שאתם מתחברים אליהם ולדלג על אלה שמעניינים אתכם פחות. המדריך שלכם נמצא שם בשבילכם, וישמח לענות על כל שאלה שלכם ולשנות את המסלול בהתאם להעדפותיכם.

למידע נוסף על סיור פרטי מודרך בטוקיו לחצו כאן

אוטובוס תיירים לדילוג בין אתרים בטוקיו

דרך נוספת ומלהיבה לגלות את העיר טוקיו היא סיור תיירותי באוטובוס טיולים פתוח, שעובר במספר מסלולים, שתוכלו לבחור ביניהם בהתאם לתחומי העניין שלכם. כרטיס לאוטובוס התיירים מספק גישה בלתי מוגבלת לכל המסלולים, ומאפשר לכם לרדת מהאוטובוס באתרים בהם תרצו לבלות קצת יותר זמן, ולעלות בחזרה להמשך המסלול כשתסיימו.

בין האטרקציות של העיר אליהן ניתן להגיע עם האוטובוס הפתוח: Tokyo Sky Tree, Asakusa, Tokyo Tower, Tsukiji ו-Ginza.

למידע נוסף על סיור באוטובוס תיירים פתוח בטוקיו לחצו כאן

מפרץ טוקיו: שייט עם ארוחת ערב יפנית מסורתית

דרך מרתקת לגלות את נופים של טוקיו עם ילדים היא שיט של 3 שעות בסירת בית Yakatabune סביב מפרץ טוקיו ונהר Sumida. תוכלו לעלות לסיפון העליון ולהתפעל מהנוף הלילי של טוקיו ומהמונומנטים המוכרים של העיר, כמו Tokyo Skytree ו-Rainbow Bridge, תוך כדי ארוחת ערב יפנית מסורתית עם משקאות כלולים.

למידע נוסף על שייט עם ארוחת ערב יפנית מסורתית במפרץ טוקיו לחצו כאן

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית בטוקיו 

למטיילים חובבי אומנות כדאי לשקול ביקור במוזיאון הנחשב של טוקיו, בו מוצגות 13 אלף יצירות מהמאה ה-20 ועד היום. תוכלו להכיר מקרוב את התרבות המקומית ואת האומה היפנית דרך אוצרות תרבות וחקר התנועות האמנותיות המקומיות.

למידע נוסף על המוזיאון לאומנות מודרנית בטוקיו לחצו כאן

דיסנילנד טוקיו Tokyo Disneyland

אטרקציה שמתאימה במיוחד לחופשה משפחתית בטוקיו עם ילדים היא ביקור בפארק השעשועים דיסנילנד טוקיו, עם כל הדמויות האהובות של דיסני ופיקסאר. להשלמת החוויה הקסומה תוכלו להישאר גם לצעדת הלילה ״אורות החלומות האלקטרוניים של דיסנילנד טוקיו״ ('Tokyo Disneyland Electrical Parade Dreamlights').

כיאה למסורת של פארקי השעשועים של דיסני בעולם, תוכלו ליהנות במהלך היום מהפסקות אוכל במגוון מסעדות נושאיות באחת משבע ארצות האגדות והמדע הבדיוני. בנוסף, תוכלו לצפות גם במגוון מופעים חיים כמו ״פרסת היהלום״ (The Diamond Horseshoe) בכיכובם של וודי וג׳סי מ-״צעצוע של סיפור 2״.

למידע נוסף על בילוי בדיסנילנד טוקיו לחצו כאן

דיסני-סי טוקיו Tokyo DisneySea

אם אתם בעניין של דיסני, תוכלו לשלב בטיול בטוקיו אטרקציה נוספת שקשורה בעולם הקסום של דיסני: דיסני סי טוקיו, פארק שעשועי מים שכולל שבעה נמלי פנטזיה עם מתקנים עוצרי נשימה.

בדומה לדיסנילנד, גם כאן תמצאו את שבע ממלכות הפנטזיה, המלאות במעברי מים. תוכלו לבקר במעמקי האוקיינוס בצוללת של ז׳ול ורן (Island of Mystery) או לעלות על סיפון ה- S.S. Columbia.

למידע נוסף על לדיסני סי טוקיו לחצו כאן

כאמור, חלק מהאטרקציות שניתן לשלב במסגרת הטיול ביפן הן פעילויות הקשורות בתרבות היפנית הייחודית. הנה כמה אופציות שכדאי לכם לשקול לכלול בטיול שלכם:

טקס תה יפני בטוקיו 

טקס תה מסורתי עם מאסטר תה מקצועי, במהלכו תבשלו תה מאצ׳ה תוך שימוש בטכניקות שלא השתנו מאז המאה ה-16. במהלך הסדנה תלמדו על המנהגים המייחדים את הטקס, ולבסוף תיהנו מהתה שהכנתם שיוגש לצד הקינוח היפני Chagashi.

למידע נוסף על סדנת טקס תה בטוקיו לחצו כאן

סדנת אוריגמי 

טיול ביפן הוא הזדמנות מצוינת ללמוד על מסורת האוריגמי, אמנות קיפולי הנייר היפנית. במהלך הסדנה תכינו יצירת אוריגמי יפהפייה אותה תקחו אתכם למזכרת. תוכלו לבחור בין מגוון עיצובים ולהכין את היצירה בהדרכת מומחה מקומי. זו פעילות שיכולה להתאים לשילוב בחופשה משפחתית ביפן עם ילדים, אבל גם לחובבי אומנות ויצירה בוגרים.

למידע נוסף על סדנת אוריגמי ביפן לחצו כאן

חווית לבישת קימונו 

עוד חוויה מקומית שתוכלו לשלב בטיול ביפן היא הכרות עם פריט הלבוש המסורתי המזוהה כל כך עם המדינה. תוכלו לבחור חלוק קימונו מתוך מגוון רחב של דוגמאות. אחרי שתלמדו כיצד לובשים את הקימונו תוכלו להצטלם אתו למזכרת ברקע שתבחרו מחדר יפני מסורתי ועד מקדש יפני.

למידע נוסף על חווית לבישת קימונו בטוקיו לחצו כאן

סיור טעימות מודרך בשוק הדגים צוקיג׳י

אם הגעתם אל יפן עם ילדים חובבי אוכל לא שגרתי, זו יכולה להיות פעילות מצוינת עבורכם. אבל אם הילדים שלכם מוכנים לאכול רק שניצלונים עם פסטה בלי רוטב, יתכן שפחות יתחברו.

לאחר שתפגשו את המדריך שלכם תצאו לסיור של טעימות וקניות בשוק הפתוח המפורסם של טוקיו, צוקיג'י. תגלו מדוע רבים מהשפים המובילים ביפן מבקרים בשוק הזה מדי יום כדי לאסוף את המרכיבים הטריים ביותר.

במהלך הסיור בין הדוכנים הססגוניים תוכלו לגלות מגוון מאכלים יפניים מקומיים. הסיור כולל טעימות של מגוון מאכלים מקומיים, החל מנשנושים ועד מעדנים מתוחכמים. הסיור מסתיים עם מנה מענגת של קערת דגים טעימה.

למידע נוסף על סיור טעימות בשוק הדגים צוקיג׳י בטוקיו לחצו כאן

אטרקציות בקיוטו Kyoto

טיול יום באתרי מורשת של אונסק"ו ובאתרים היסטוריים של קיוטו

דרך נוחה ונעימה לגלות את נקודות הציון והמורשת העולמית שחובה לראות בקיוטו היא סיור באוטובוס דלוקס במהלכו תבקרו במקומות המפורסמים ביותר בקיוטו העתיקה כמו מקדש קיומיזו-דרה, מקדש סנג'ו-סן-ג'ן-דו, אראשיאמה, יער במבוק סאגנו, מקדש טנרוג'י, מקדש הזהב ומקדש פושימי אינארי.

הסיור כולל הדרכה של מדריך טיולים מקומי, וליווי של הדרכת שמע רב לשונית בשפות אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, תאילנדית, אינדונזית ואוקראינית.

למידע נוסף על טיול יום להכרות עם נקודות הציון המרכזיות בקיוטו לחצו כאן

ביקור במוזיאון הלאומי לאומנות מודרנית בקיוטו

אם אתם חובבי אומנות, במוזיאון הלאומי לאומנות מודרנית בקיוטו תוכלו למצוא מגוון יצירות אמנות עכשוויות של האומנים הבולטים של קיוטו, לצד אמנות מערבית של פיקאסו, מאטיס ומונדריאן.

בכל ביקור במוזיאון צפויה לכם חוויה חדשה, משום שהאוסף הקבוע של המוזיאון מוצג במיני-תערוכות מתחלפות לאורך כל השנה. במהלך הביקור במוזיאון תוכלו ליהנות גם מהפסקת קפה או תה בבית הקפה השליו בגינת המוזיאון כשאתם יושבים ליד המים

למידע נוסף על המוזיאון הלאומי לאומנות מודרנית בקיוטו לחצו כאן

Toei Kyoto Studio Park

אם אתם מוקסמים מהעבר הסמוראי של יפן ומסרטי נינג'ה כדאי לכם לכלול את Toei Kyoto Studio Park במהלך הביקור שלכם בקיוטו. הפארק מציע שפע פעילויות שיכולות להתאים למבקרים בכל הגילאים, מבתים רדופים ואולם של אשליות אופטיות ועד להיכל התהילה של סרטי סמוראים.

תוכלו לבחון את כישוריכם בחץ וקשת או בזריקת כוכבי נינג'ה, להצטלם כוכבי נינג'ה מפורסמים, לטפס על קיר טיפוס נינג'ה בגובה שבעה מטרים ולקפוץ מלמעלה, או לברוח ממבוך בן שלוש קומות מלא במכשולים! בסטודיו אפשר ליהנות גם מהופעות שונות, כולל הדגמות של אופן הטיפול בחרבות, סיורים מודרכים בסטודיו, מופע נינג'ה מרגש והזדמנות לצלם תמונות עם קורטיזנות בלבוש דקורטיבי. חובבי אנימה יכולים לעצור בגלריית האנימה Toei, אחד מאולפני האנימה המוכרים בעולם, ולהתפעל מציורי cel, פוסטרים ודגמים של הדמויות האהובות עליהם.

למידע נוסף על Toei Kyoto Studio Park לחצו כאן

חוויית זן במקדש סודי בקיוטו

אם אתם רוצים לנצל את הביקור ביפן על מנת להתחבר לתרבות המקומית, אתם יכולים לצאת למסע טרנספורמטיבי בקיוטו במקדש Jushoin החבוי, שהוא אחד מ-46 תת-מקדשים במתחם Myoshinji.

החוויה כוללת השתתפות בדרשת הכהן הראשי, תרגול מדיטציית זאזן ומחוויית תה עם סנצ'ה, מאצ'ה וממתקים מסורתיים.

המארח של הסיור הוא גם בעלים של מותג תה יפני, ומדי חודש הוא מחליף את תפריט התה והממתקים המוגשים במהלך הסיור בהתאם לעונות השנה.

לאחר שתתנסו בחוויית הזן במקדש, תוכלו לטייל בשטח המקדש הרחב, ולהתחבר למסורות יפניות עתיקות.

למידע נוסף על חוויית זן בקיוטו לחצו כאן

ביקור במגדל קיוטו

אחת מנקודות הציון המוכרות של קיוטו היא "מגדל קיוטו", שנראה כמו מגדלור העומד בעיר ללא חוף ים. זהו מבנה ייחודי שנבנה ללא שימוש במסגרת פלדה. למגדל שגובהו 131 מ' יש מצפה כוכבים המשקיף על העיר. מגדל קיוטו, שבנייתו הושלמה בשנת 1964, הוא המבנה הגבוה ביותר בעיר והוא בולט באופי המודרני שלו על רקע המקדשים העתיקים של קיוטו.

תוכלו להשתמש בטלסקופ בקומה החמישית של מצפה הכוכבים של קיוטו בחינם. מבעד לטלסקופ תיהנו מהנוף של נכסי התרבות כמו מקדש קיומיזו ומקדש טוג'י מגובה 100 מטרים מעל פני הקרקע. ביום עם ראות טובה תוכלו להשקיף על הנוף המתפרש אפילו עד אוסקה.

למידע נוסף על מגדל קיוטו לחצו כאן

סיור לילי מודרך ברובע גיון בקיוטו

סיור שיחשוף בפניכם את חיי הלילה הקסומים של גיון, רובע הגיישות ההיסטורי של קיוטו. כשהשמש שוקעת, הרחובות ברובע מתעוררים לחיים עם פנסים מוארים, מסעדות אלגנטיות, ברים מקסימים ובתי תה מסורתיים.

במהלך הסיור תוכלו לגלות את הרחובות המסורתיים של הרובע, תבקרו במקדשים בלתי רגילים, ואולי אפילו תזכו להציץ בגיקו או מאיקו (גייקו מתלמדת) בדרכן לעבודת האירוח (לא מובטח).

הסיור הוא סיור רגלי מודרך בליווי מדריך שיעזור לכם לחקור את רחוב Hanamikoji (אחד הרחובות ההיסטוריים השמורים ביותר), מקדש יאסאקה (הידוע גם בשם מקדש גיון), ועוד. תוכלו להתרשם מההיסטוריה העשירה של האזור, מהארכיטקטורה והמנהגים של המקומיים, ולהכיר מקרוב חלק מהתרבות והמסורות של יפן.

למידע נוסף על סיור לילי ברובע גיון לחצו כאן

סיור אוכל מודרך של שלוש שעות ברובע גיון בקיוטו

ברובע גיון תוכלו לבחור גם בסיור שיציג לכם את הקולינריה היפנית. הסיור מתחיל ליד נהר קאמו, שם תשמעו על מסורת הגיישות. לאחר טיול קצר לאורך רחוב מסחרי סואן, תעברו לביקור באזור יותר רגוע ושקט כדי לבקר במקדש יאסאקה ג'ינג'ה. לגיון יש סודות והיסטוריה הפזורים על פני רחובותיו הצרים, אבל זהו גם רובע בילוי מודרני שמאפשר חקירה של המטבח המקומי.

בסיור תעברו במסעדה שבה תוכלו לבחור טעימות מתוך שפע של צלחות קטנות (מעין חווית טאפאס בסגנון יפני). אחרי כוסית משקה תמשיכו הלאה לרחובות כמו קיאמצ'י, פונטו-צ'ו ואחרים. הסיור נערך בקבוצות קטנות וכולל את עלות האוכל והמשקאות שתטעמו במהלכו.

למידע נוסף על סיור קולינרי ברובע גיון לחצו כאן

אטרקציות באוסאקה Osaka

סיור רגלי בחמישה אתרי חובה באוסקה

לאוסקה יש הרבה כינויים: עיר האוכל, עיר הצועדים, עיר הקומדיה, העיר שבה הסתיימה תקופת סנגוקו… זה אומר שהיא מאוד מגוונת, סובלנית, והאנשים בה מבדרים והרפתקנים. זו הסיבה שכל כך הרבה זרים מוקסמים ממנה.

תוכלו להתחיל את ההכרות עם העיר המיוחדת בסיור הליכה במהלכו תבקרו ב-5 אתרי חובה של אוסקה עם מדריך אנגלי מקומי מנוסה.

האתרים הכלולים בסיור הם:

מוזיאון טירת אוסקה: דגשים רבים כמו תערוכות נכסי תרבות וחדר התה המוזהב המשוחזר.

Dotonbori: אחד מיעדי התיירות העיקריים באוסקה עם ה-"Running Man" מעל גשר Ebisbashi.

שוק קורמון: שוק ציבורי מקורה שראשיתו מתקופת אדו, שבו תיהנו מאוכל רחוב יפני אותנטי.

מגדל צוטנקאקו: המגדל הסמלי של אוסקה. פסלו של אל המזל ביליקן נמצא על המצפה העליון של המגדל.

מקדש Shitennoji: אחד המקדשים הבודהיסטיים העתיקים ביותר ביפן, הראשון אי פעם שנבנה על ידי המדינה.

למידע נוסף על סיור באתרי החובה של אוסקה לחצו כאן

ביקור בלגו לנד אוסקה

ביקור בעיר אוסקה הוא הזדמנות לסייר במפעל ללבני LEGO®, במהלכו תוכלו להשתתף בשיעור בו תלמדו כיצד ליצור יצירות מיוחדות של מלבני לגו, או פשוט להתרשם ממגוון האטרקציות במקום. אם אתם מגיעים ליפן עם ילדים צעירים תוכלו לתת להם לבלות באזור המשחקים לגיל הרך.

כרטיסים למרכז החווייתי של לגו לנד אוסקה כוללים גישה לדיורמה ענקית של העיר טוקיו, שנבנתה מלבני לגו, ומגרש משחקים של דופלו שבו אפילו תינוקות יכולים לשחק בבטחה. זהו מקום נהדר לבלות בו כמה שעות הרחק מהשמש החמה של אוסקה.

למידע נוסף על לגו לנד אוסקה לחצו כאן

ביקור בפארק יוניברסל סטודיו באוסקה

ביקור באולפני יוניברסל באוסקה הוא חוויה בלתי נשכחת למי שמגיעים ליפן עם ילדים. ניתן להזמין כרטיס כניסה לבילוי בפארק מלא בריגושים למשך יום שלם, ולמי שיום אחד לא יספיק להם, קיימת אפשרות להאריך את תוקף הכרטיס למשך יום וחצי או יומיים.

האטרקציות בפארק יוניברסל סטודיו יפן באוסקה נחלקות לעשרה אזורים נושאיים, כמו למשל אזורי מריו, הארי פוטר או מיניונים. תוכלו לשחק במשחקים מרגשים ולזכות בפרסים פנטסטיים הקשורים לדמויות האהובות עליכם.

למידע נוסף על פארק יוניברסל סטודיו באוסקה לחצו כאן

בילוי באונסן (מעיינות חמים טבעיים) טננן נאניוואנויו

Tennen Onsen Naniwanoyu הוא מתקן לבריאות הציבור ביפן הכולל בריכות תרמיות, מעיינות חמים ושירותי ספא שונים אחרים.

תוכלו לשלב בטיול ביפן ביקור משקם בבריכות התרמיות של Naniwanoyu, שכולל מגוון שירותי ספא, כמו רחצה במעיינות חמים זורמים, אמבט מופעל באמצעות סילון או סאונת מלח. לא משנה באיזה טיפול תבחרו, תהיו שקועים במים המרפאים של הבריכות התרמיות שממריצים מחדש את הנפש והגוף.

למידע נוסף על בילוי באונסן של Naniwanoyu לחצו כאן

יפן – מידע כללי

יפן היא מדינה של קטבים – מסורת עתיקה מול קדמה וחדשנות יוצאי דופן, שפע ועושר מול דלות ועוני, עוצמה וקשיחות מול עדינות ורוך. ביפן ניתן למצוא מקדשים מרהיבים מוקפים בגינות מטופחות, שמסביבם בניינים מודרניים עם שילוט נאון צעקני, גורד שחקים חדשני, ובו דלתות הזזה מעץ המובילות לתאים לעריכת טקסי תה מסורתיים עם מחצלות טטאמי, מסכי שוג׳י וקליגרפיה. לתיירים ממדינות מערביות, הניגודים הללו עשויים להיראות מוזרים ומבלבלים. לכן הכלל הראשון למבקרים ביפן בפעם הראשונה הוא להגיע בראש פתוח ועם מוכנות ללמוד את התרבות המקומית, בלי שיפוטיות או קיבעונות.

יפן היא המדינה האסיאתית הראשונה שאימצה את הקדמה המערבית באופן עצמאי, ובשונה ממדינות רבות אחרות, המרוץ אחר המודרנה לא גרם ליפנים לזנוח את המסורת העתיקה שלהם. היפנים הוסיפו שכבה נוספת לתרבות הישנה. ביפן ההתפתחות נעשית באופן הדרגתי, תוך מאמץ לשמר מבנים היסטוריים וטקסים ומסורות שנשמרו במשך מאות שנים.

מחוזות ביפן

יפן היא מדינת איים עם גיאוגרפיה מורכבת, ונהוג לחלק אותה לתשעה מחוזות המתפרשים על פני איי יפן:

האי הונשו

אלה המחוזות הממוקמים על האי המרכזי ביפן – האי הונשו:

קאנטו (Kanto) – מחוז זה ממוקם על מישור החוף של האי הונשו, והוא כולל את הערים טוקיו (Tokyo), יוקוהאמה (Yokohama), איבראקי (Ibaraki), טוצ׳יגי (Tochigi), גונמה (Gunma), סאיטאמה (Saitama), צ׳יבה (Chiba), קנגאגווה (Kanagawa).

צ׳ובו (Chubu) – המחוז שבאזור ההררי המרכזי של הונשו, והוא אטרקטיבי לתיירים המגיעים לחופשה ביפן בזכות הנוף ההררי של "האלפים היפנים". במחוז זה נמצאת העיר הרביעית בגודלה ביפן, נאגויה (Nagoya), וערים נוספות כמו ניאיגטה (Niigata), טויאמה (Toyama), אישיקאווה (Ishikawa), פוקואי (Fukui), ימאנאשי (Yamanashi), נגאנו (Nagano), שיזואוקה (Shizuoka), אאיצ׳י (Aichi) וגיפו (Gifu).

טוהוקו (Tohoku)  – המחוז הצפון-מזרחי של הונשו כולל בעיקר אזורים כפריים, כמו אאומורי (Aomori), איווטה (Iwate), אקיטה (Akita), מיאגי (Miyagi), ימגאטה (Yamagata), פוקושימה (Fukushima). תיירים המעוניינים בחופשת סקי ביפן או בבילוי במעיינות החמים שהמדינה ידועה בהם ימצאו במחוז זה את מבוקשם.

צ׳וגוקו (Chugoku) – החלק הדרום-מערבי של הונשו הוא מחוז כפרי, שהערים המוכרות ביותר בו הן הירושימה ואוקיאמה. המחוזות הכלולים בו הם (טוטורי (Tottori), שימאנה (Shimane), אוקיאמה (Okayama), הירושימה, יאמאגוצ׳י (Yamaguchi).

קנסאי (Kansai) – המחוז המערבי של הונשו, שנחשב לבירת התרבות והמסחר העתיקים של יפן. במחוז זה ניתן למצוא את הערים אוסקה, קיוטו, קובה ונארה ואת האזורים שיגה (Shiga), מייה (Mie), קיוטו (Kyoto), אוסקה (Osaka), נארה (Nara), וואקיאמה (Wakayama), היוגו (Hyogo).

איים נוספים

שיקוקו (Shikoku) – מבין ארבעת האיים המרכזיים של יפן זהו האי הקטן ביותר. שיקוקו הוא יעד לעולי רגל בודהיסטים. אטרקציה נוספת שמושכת תיירים לשיקוקו היא רפטינג במים גועשים. הערים המרכזיות במחוז הן טקמאצו (Takamatsu) ומצויאמה (Matsuyama), וערים נוספות הן קגאווה (Kagawa), אהימה (Ehime), טוקושימה (Tokushima), קוצ׳י (Kochi).

קיושו (Kyushu) הוא האי הדרומי מבין האיים המרכזיים של יפן, והוא נודע כערש הולדתה של החברה היפנית. הערים הגדולות באי הן פוקוקה וקיטה קיושו (Kitakyushu). ערים נוספות באי הן פוקוקה (Fukuoka), סאגה (Saga), נגסאקי (Nagasaki), אויטה (Oita), קוממוטו (Kumamoto), מיאזאקי (Miyazaki), קגושימה (Kagoshima).

הוקאידו (Hokkaido) – זהו האי הצפוני של יפן, שנותר יחסית לא מפותח, והוא נודע בחורפים המושלגים ובמזג האוויר הקר השורר בו.

אוקינאווה (Okinawa) – אוקינאווה היא שרשרת איים סמי-טרופיים הגובלים בטאיוואן, שנקראה בעבר ממלכת ריוקיו. בשנת 1879 היא סופחה ליפן, אבל עדיין ניתן לזהות את השוני במסורות ובאדריכלות לעומת אלה המאפיינים את שאר המדינה.

ערים מרכזיות ביפן

הנה כמה מהערים המוכרות ביותר ביפן, שנחשבות ליעדים אטרקטיביים למטיילים ביפן:

טוקיו (Tokyo) – בירת יפן והעיר הכי מפורסמת ביפן, שנחשבת למוקד הפיננסי שלה. זוהי עיר גדולה וצפופה, עם תשתיות מודרניות מתקדמות ואופי קוסמופוליטי.

יוקוהאמה (Yokohama) – עיר נמל הממוקמת דרומית לטוקיו, אך בעלת אופי שונה וייחודי.

קיוטו (Kyoto) – בעבר שימשה כעיר הבירה של יפן, ועד היום נחשבת למקום שאליו מגיעים על מנת לחוות את התרבות המסורתית של המדינה עם שלל מקדשים וגינות בודהיסטיות.

אוסקה (Osaka) – עיר גדולה ושוקקת חיים. ממוקמת בחבל קנסאי.

קובה (Kobe) – עיר עם נמל בינלאומי הממוקמת סמוך לאוסקה. ידועה במעיינות החמים שלה.

קקמורה (Kamakura) – גם קקמורה מציעה למבקרים בה טעימה מהתרבות העתיקה של יפן, עם שלל מקדשים מרשימים, שהשתמרו בעיר העתיקה, שהייתה מרכזית מאוד במאות ה-13-14.

קנזאווה (Kanazawa) – עוד עיר יפנית היסטורית ששוכנת בחוף המערבי של המדינה.

הימג׳י (Himeji) – העיר ממוקמת במערב קנזאי. ידועה בטירה העתיקה שהשתמרה בה מימי קדם ובגן קוקאן היפהפה.

הירושימה (Hiroshima) – עיר הנמל הגדולה הזו מוכרת לנו בעיקר בשל הטרגדיה האיומה שפקדה אותה לאחר הטלת הפצצה האטומית בשלהי מלחמת העולם השנייה, אך היא עיר מרתקת שמציעה למבקרים בה הרבה יותר.

נגסאקי (Nagasaki) – עיר נמל עתיקה בקיושו (Kyushu), שגם שמה נקשר אוטומטית להפצצה האטומית. העיר מתאפיינת בהשפעות הולנדיות וסיניות.

סאפורו (Sapporo) – העיר השנייה בגודלה באי הוקאידו. העיר ידועה בפסטיבל השלג הנערך בה.

נארה (Nara) – בירתה הראשונה של יפן המאוחדת. בעיר ניתן למצוא הרבה מקדשים ומקומות פולחן בודהיסטים, מוקפים בגנים ובמבנים היסטוריים.

סנדאי (Sendai) – העיר הגדולה בחבל טוהוקו. העיר מתאפיינת בשדרות עצים ובגבעות חורש טבעי.

אטרקציות תיירותיות ביפן

כאמור, יפן היא מדינה מגוונת, שמציעה למבקרים בה חוויות יוצאות דופן באינספור יעדים תיירותיים. הנה כמה מהמפורסמים שבהם, וגם כמה שלא תמיד נכללים במסלול התיירותי הסטנדרטי:

דאווה סנזאן (Dewa Sanzan) – שלישיית הרים קדושים שמשמשים מוקד עלייה לרגל ליפנים ולבודהיסטים מחוף טוהוקו המערבי.

ניקו (Nikko) – אזור הררי הממוקם צפונית לטוקיו. נודע במאוזוליאומים של טוקוגאווה (Tokugawa mausoleums).

האלפים היפנים (Japan Alps) – רכס הרים מושלגים במרכז הונשו. נחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביפן.

מיאג׳ימה (Miyajima) – אי הממוקם בקרבת העיר הירושימה. ידוע כמקום מושבו של ה-torii (שער יפני מסורתי) הצף האיקוני.

איי יאיאמה (Yaeyama Islands) – אי הממוקם בשולי אוקינאווה. ידוע בחופים שלו ונחשב כמקום נהדר לצלילה. אטרקציה נוספת באי היא טיול ג׳ונגלים.

הפארק הלאומי שירטוקו (Shiretoko National Park) – אזור של טבע פראי בפסגה הצפונית מזרחית של הוקאידו.

דאיסצוזאן (Daisetsuzan) – הפארק הלאומי הגדול ביותר ביפן שנמצא גם הוא בהוקאידו.

האי סאדו (Sado Island) – אי קטן סמוך לניאיגטה (Niigata). ידוע כמקום שאליו הוגלו בעבר אסירים.

הר פוג׳י (Mount Fuji) – אחד מהסמלים האייקוניים של יפן. הר הגעש המושלג הזה הוא הפסגה הגבוהה ביותר ביפן, המתנשאת לגובה של 3,776 מ׳.

הר קויה (Mount Koya) – הר זה הוא מקום מושבה של הכת הבודהיסטית שינגון וניתן למצוא בו את בית הקברות העתיק אוקונוין (Okunoin cemetery).

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מתכננים טיול מאורגן ליפן? מסע מאורגן בעקבות הקולינריה העשירה, ההיסטוריה המרתקת, המקדשים המרהיבים, הרי הגעש, הנופים המדהימים – בטיול ליפן.