פוסטים

השכרת רכב ביפן – המדריך המלא

הנהלת האתר

הנהלת האתר

אם אתם מתכננים חופשה ביפן, כדאי לכם לשקול את האפשרות לנוע באופן חופשי ונוח ברחבי המדינה באמצעות מכונית שכורה. בערים הגדולות, כמו טוקיו ואוסקה, התחבורה הציבורית מצוינת וניתן להסתדר יחסית בקלות ללא רכב צמוד, אך מחוץ לערים הגדולות ביפן, רכב שכור יכול לשדרג את הטיול ולהעניק לכם עצמאות כמטיילים.

איך משכירים רכב ביפן?

ניתן לבצע השכרת רכב ביפן בדקה התשעים, אך אם תמתינו לרגע האחרון, אתם מסתכנים בכך שלא יהיה לכם מבחר רחב של דגמים להשכרה לבחור מהם. לכן, אם אתם מתכננים לשכור רכב במהלך החופשה ביפן, שווה לכם לשקול לבצע הזמנה מראש. כמו בכל עסקה, לפני שמבצעים הזמנה, כדאי מאוד לבצע מבעוד מועד השוואת מחירים, כדי להבטיח שאינכם משלמים יותר מהנדרש. כיום כבר אינכם נדרשים לפנות לכמה סוכנויות השכרת רכב, לבקש הצעות ולבדוק מהי ההצעה הטובה ביותר, משום שבאפשרותכם לעשות שימוש במנוע השוואת מחירים להשכרת רכב, שמנטר הצעות ממגוון רחב של חברות וסוכנויות, ומוצא עבורכם את ההצעות המשתלמות ביותר עבורכם. כאן תוכלו למצוא את מנוע השוואת המחירים של חברת רנטלקארס, שבו השתמשנו גם אנחנו לשם הכנת כתבה זו. מדובר במנוע השוואת מחירים של חברה ותיקה, שמאפשר לא רק לערוך השוואת מחירים, אלא גם לבצע את ההזמנה ולנהל אותה באתר.

ביפן פועלות מגוון חברות להשכרת רכב: חברות מקומיות, כמו סמוראי קאר רנטל, ניפון רנט א קאר ועוד, וחברות בינלאומיות ידועות, כמו אוויס, באדג'ט, הרץ ועוד.

סניפים של חברות להשכרת רכב ביפן ניתן למצוא בכל רחבי המדינה. תוכלו לאסוף ולהחזיר את הרכב בתחנות רכבת, בשדות תעופה, ביעדים מרכזיים בעיר ועוד. לעיתים תוכלו גם לאסוף את הרכב ביעד אחד ולהחזיר אותו באחר (ייתכן שבתוספת עמלה), ובכך לשלב השכרת רכב לכיוון אחד וחזרה ברכבת או בטיסה.

איך עורכים השוואת מחירים להשכרת רכב ביפן בעזרת רנטלקארס?

שלב ראשון: הזינו את פרטי השכרת הרכב במנוע החיפוש של רנטלקארס (שניתן למצוא גם בעמוד זה): המדינה, העיר והמיקום בעיר עצמה, התאריך ושעת האיסוף וההחזרה, וגם סימון בתיבה המתאימה אם גיל הנהג בין 30 ל-65 (אם לא, תצטרכו להזין את גיל הנהג. נהגים צעירים לעיתים חייבים בעמלת נהג צעיר). לחצו על "חפש".

שלב שני: השוואת מחירים. לאחר החיפוש, יופיעו בפניכם מגוון הצעות מחיר להשכרת רכב. תוכלו כעת לסנן אותן לפי הצורך: בחלק העליון של העמוד תוכלו לבחור בסוג רכב מסוים כדי לצפות רק ברכבים מהסוג הזה, ובצד ימין של העמוד תוכלו לסנן את התוצאות לפי פרטים נוספים: דירוג חברת השכרת הרכב, פרטי הרכב כמו סוג תיבת ההילוכים ועוד. בנוסף, בכל תיבה של הצעת מחיר תוכלו לעיין בפרטים החשובים, החל מפרטי הרכב כמו מספר הנוסעים וסוג תיבת ההילוכים, ועד לתנאי ההשכרה והביטוחים הכלולים במחיר. בחרו את השכרת הרכב שמתאימה לחופשה שלכם ולחצו על "הזמן עכשיו".

שלב שלישי: שלב ההזמנה. טופס ההזמנה קצר יחסית, ובו תוכלו לעבור שוב על הפרטים החשובים של ההזמנה ותתבקשו למלא את פרטי ההזמנה ופרטי התשלום. בחלק מההזמנות תתבקשו לשלם את מלוא התשלום מראש, ובחלק מהן תתבקשו לשלם פיקדון ואת שאר היתרה זמן מה לפני תחילת תקופת ההשכרה.

לאחר קבלת אישור ההזמנה (לרוב מתקבל מיד, אך לעיתים יש צורך להמתין לאישור מחברת השכרת הרכב), תוכלו לנהל את ההזמנה באתר.

נהיגה ביפן

לפני שאתם שוכרים רכב, כדאי לבדוק את מועד הנסיעה בזהירות, ולבדוק אם הנסיעה מתוכננת בזמן חג, מועד מיוחד או זמן שידוע כעמוס במיוחד בכבישים.

ביפן נוהגים בצד שמאל של הכביש. החוקים המובנים מאליהם, כמו חובה לחגור חגורות בטיחות, הושבת ילדים מתחת לגיל 6 במושב בטיחות, איסור על שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה וכד', תקפים, מן הסתם, גם ביפן.

הגיל המינימלי לקבלת רישיון נהיגה ביפן הוא 18.

לפני השכרת רכב ביפן כדאי לצפות בסרטון המתעד נהיגה ביפן, שיעזור לכם להבין את הכביש יותר טוב.

האם צריך רישיון בינלאומי ליפן?

אם אתם מתכננים השכרת רכב ביפן, תצטרכו להוציא רישיון נהיגה בינלאומי שמתאים במיוחד ליפן, אותו ניתן להנפיק בממסי. שימו לב שנהיגה עם רישיון נהיגה בינלאומי ביפן לא מתאימה למי שמתגורר ביפן אלא לתיירים לתקופה מוגבלת בלבד.

תמרורים ביפן

התמרורים ביפן לעיתים שונים מאלו בארץ, ולא תמיד יהיה עליהם כיתוב באנגלית. לכן כדאי לעבור על רשימת התמרורים לפני הנסיעה כדי שתדעו לזהות אותם.

שימו לב שצורת תמרור העצור ביפן שונה מתמרור העצור בארץ: משולש אדום (בנוסף לתמרור משולש לבן שאומר להאט).

בארץ, תמרור משולש הפוך מסמן תן זכות קדימה, אז זהירות לא להתבלבל: ביפן תמרור המשולש ההפוך האדום הוא בעצם תמרור עצור. לפני מספר שנים נוספו לתמרורי העצור והאט גם תרגום באנגלית כדי למנוע בילבול. 

כבישי אגרה ביפן

רוב הכבישים המהירים הגדולים ביפן הם כבישי אגרה, עליהם תוכלו לשלם במזומן או באשראי בדרך כלל. ישנן חברות להשכרת רכב שיספקו לתיירים JAPAN EXPRESSWAY PASS, כרטיס שמאפשר מעבר בלתי מוגבל (למעט בחלקים מסויימים), בכבישי אגרה במחיר אחיד לתקופה של שבוע או שבועיים. הכרטיס מיועד לתיירים ומומלץ למי שמתכנן לטייל הרבה עם רכב ברחבי המדינה.

ביטוח רכב ביפן לרכב שכור

גם ביפן יש חוק ביטוח רכב חובה כמו בארץ. ביטוח זה בדרך כלל כלול במחיר השכרת הרכב, אך כדאי לוודא זאת. בהשכרת רכב בעזרת רנטלקארס ניתן לראות בשלב החיפוש איזה ביטוח כלול בכל השכרת רכב, וגם להרחיב אותו לביטוח מקיף יותר במהלך ההזמנה.

השוואת מחירים להשכרת רכב ביפן

המחירים הכי זולים להשכרת רכב ביפן בדרך כלל יהיו עבור רכבי מיני קטנים לארבעה נוסעים. ערכנו מספר השוואות מחירים להשכרת רכב בטוקיו בינואר באמצע השבוע, וגילינו שהמחירים מתחילים מכ-44$ ליום.

ערכנו מספר השוואות מחירים להשכרת רכב ביפן במספר יעדים פופולריים, כדי לבדוק מהם המחירים הצפויים לנו. נעזרנו באתר רנטלקארס כדי לבדוק את המחירים בתחילת ינואר 2022. עם זאת, שימו לב, שהמחירים המופיעים כאן הם לשם קבלת מושג על סדרי הגודל של התשלום עבור השכרת רכב ביפן, והם משתנים מעת לעת, כך שעליכם לבדוק את המחירים הרלוונטיים סמוך לביצוע ההזמנה.

השכרת רכב בטוקיו

בטוקיו ניתן לשכור רכב במגוון יעדים, בתחנות רכבת, שדה התעופה ובאזורים מרכזיים. בהשוואת המחירים שערכנו להשכרת רכב בטוקיו קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת באדג'ט, עבור דייהטסו מוב בעלות של 4,970 ין יפני (כ-140 ש"ח) ליום אחד. לפי השוואת המחירים שערכנו ברנטלקארס, המחירים להשכרת רכב בטוקיו נעו בין כ-4970 ין יפני לכ-24,473 ין יפני להשכרת רכבים ממגוון סוגים. הרכבים הזולים ביותר להשכרה בטוקיו הם בדרך כלל רכבי מיני לארבעה נוסעים, והיקרים יותר הם בדרך כלל רכבי מיני וואן לקבוצות גדולות של כ-8 נוסעים.

את המחיר הכי זול להשכרת מיני ואן בטוקיו קיבלנו מחברת באדג'ט עבור השכרת הונדה פריד לשישה נוסעים בעלות של 6,225 ין יפני ליום (כ175 ש"ח).

השכרת רכב באוסקה

ניתן למצוא חברות להשכרת רכב באוסקה, מקומיות ובינלאומיות, בכל רחבי העיר.

בהשוואת מחירים להשכרת רכב באוסקה שערכנו ברנטלקארס, קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת טיימס עבור מאזדה 2 דמיו בעלות של 7,336 ין יפני (כ-206 ש"ח) ליום. בהשוואת מחירים להשכרת מיני ואן באוסקה קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת טיימס, עבור טויוטו סיינטה לשישה נוסעים בעלות של 12,331 ין יפני (כ-347 ש"ח) ליום.  בהשוואת מחירים להשכרת רכב משפחתי באוסקה, קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת טיימס עבור השכרת סובארו אימפרזה בעלות של 12,597 ין יפני (כ-110 ש"ח) ליום.

השכרת רכב בקיוטו

בהשוואת מחירים להשכרת רכב בקיוטו, קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת ניפון עבור סוזוקי וואגון R בעלות של 7,336 ין יפני ליום (כ-206 ש"ח). את המחיר הכי זול להשכרת מיני ואן בקיוטו קיבלנו מחברת טיימס עבור טויוטה סיינטה בעלות של 12,331 ליום אחד (כ-347 ש"ח).

את המחיר הכי זול להשכרת רכב משפחתי בקיוטו קיבלנו מחברת טיימס עבור השכרת סובארו אימפרזה בעלות של 12,597 ין יפני ליום (כ-355 ש"ח).

השכרת רכב ביפן לתקופה ארוכה

אם אתם מתכננים חופשה ארוכה ביפן, תוכלו לשכור רכב גם למספר חודשים.

תקופת השכרה ארוכה יותר לרוב מוזילה את המחיר היומי של השכרת הרכב ביפן, ולפעמים ההבדל הוא משמעותי.

בהשוואת מחירים להשכרת רכב בטוקיו לחודש, קיבלנו את המחיר הכי זול מחברת ניקו ניקו רנטקאר עבור טויוטה ויץ בעלות של 108,868 ין יפני ל30 ימים. כלומר, כ-3,628.9 ין יפני ליום.

לעומת זאת, בהשכרת אותו הרכב מאותה החברה ליום אחד בלבד, המחיר היומי הוא כ-5,504 ין יפני.

גם בהשוואת מחירים להשכרת רכב בטוקיו לשבוע, קיבלנו את המחיר הכי זול מאותה החברה עבור אותו הרכב בעלות של 30,969 ין יפני (4,424.1 ין יפני ליום).

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מתכננים טיול מאורגן ליפן? מסע מאורגן בעקבות הקולינריה העשירה, ההיסטוריה המרתקת, המקדשים המרהיבים, הרי הגעש, הנופים המדהימים – בטיול ליפן.